Brev:
Væske og mælkemængde 8 måneder
11. januar 2007
Alder:
8 mdr.
Væske og mælkemængde 8 måneder
Kære Helen
Jeg har læst at et barn på ml. 6 - 9 mdr. har et væskebehov på 9 - 12 dl. og vil gerne høre dig, hvad jeg som tommelfingerregel skal regne med for min søn. Han er ca. 70cm og vejer 8,2kg.
Når man taler om mælkebehovet - tæller man så også smør, ost med ligesom eks. a38, sødmælk tæller med? Hvad skal man regne med af væskeindhold i maden eks. frugt - det vil vel svinge meget afhængig af hvad der gives?
Han er ikke den der drikker mest - i løbet af en god dag tager han ca:
Mælk:
Amning x 2 (tidl. morgen og til sengetid)
100ml mme i grød
200ml mme (frokost, eftermiddag, aftensmad)
Vand:
max. 150 ml i løbet af dagen.
Med tak for en uundværlig brevkasse:-)
Mor